Інтернет – це цікавий та захоплюючий світ. Але як і в любому іншому світі
тут є свої правила, яких треба суворо дотримуватись, для того, щоб уникнути
негативних та небезпечних ситуацій.
За ініціативою компанії «Microsoft
Україна» другий вівторок лютого відзначається День безпечного Інтернету.
Бібліотека-філія №19 теж
вирішила долучитись до цієї дати і провела бібліотечні поради «Інтернет: правила безпеки».
Бібліотекарі ознайомили учнів з позитивним та негативним впливом мережі на людину та її наслідками. А головне – намагалися
застерегти від загроз, які чатують на дітей в павутині.
Навчання пройшло цікаво.
Діти грали в гру «Вітання без слів», вигадували різні форми вітань. Засвоїли
правила «Безпеки дітей в Інтернеті». Повторювали поради «Як себе поводити в
мережі». Обговорювали мультфільм «Найжахливіший тиждень Петрика!». Під час батлу «Інтернет: добро
чи зло?» діти визначалися з позитивними й негативними якостями соц мереж.
"Інтернет: правила безпеки":
Бібліотечні поради
19.02.2020
Мета: ознайомити учнів
з впливом Інтернету
на людину; дослідити позитивні і негативні наслідки впливу Інтернету на
дітей; виховувати етичне спілкування між товаришами, дорослими, інформаційну
культуру учнів; застерегти від загроз, які можуть бути в Інтернеті.
План
1. Вступне слово бібліотекаря.
2. Гра «Вітання без слів».
3. Презентація «Безпека дітей в Інтернеті».
4. Поради «Як себе поводити в мережі».
5. Перегляд та обговорення мультфільма «Найжахливіший тиждень Петрика!».
6. Вправа «Хто більше?».
7. Мультфільм Фіксики «Обережно в Інтернеті!».
8.
Батл
«Інтернет: добро чи зло?».
Хід заходу
Бібліотекар: Сьогодні ми поговоримо
про світ, з яким ви стикаєтесь кожного дня – про світ Інтернету. Інтернет – це
цікавий та захоплюючий світ, який дозволяє вам дізнаватись
про цікаве, спілкуватись з людьми, грати
в цікаві ігри та ділитись з іншими своїми думками та захопленнями. Але як і в
любому іншому світі в Інтернеті є свої правила,
яких треба суворо дотримуватись, для того, щоб уникнути неприємних та
небезпечних ситуацій. За
ініціативою компанії «Microsoft Україна» другий вівторок лютого відзначається
День безпечного Інтернету.
На сьогодні в Україні
проблема безпеки дітей в Інтернеті постала особливо гостро. Аудиторія
користувачів всесвітньої мережі дедалі розширюється, і її переважну частину
становлять діти та підлітки, які не усвідомлюють повністю загроз, що можуть
чекати у віртуальному просторі.
Спробуємо сьогодні дослідити позитивні і негативні наслідки Інтернету,
сформулювати та засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті.
2. Гра «Вітання
без слів»
Учасникам
пропонується протягом 2-3 хвилин вільно рухатись в класі та
встигнути
за цей час
привітати якомога більше
товаришів. Робити це
треба мовчки, без слів: кивком голови, рукостисканням, обіймами і т.ін.
При цьому кожен учасник має право використати кожен спосіб привітання лише один
раз; для кожного наступного привітання необхідно вигадати новий спосіб.
Гра сприяє зняттю
психологічної напруги, вільному спілкуванню.
Бібліотекар:
− Кому скільки вдалось привітати людей?
− Що складніше − вигадати нові способи або їх
продемонструвати?
Бібліотекар: Ви
побачили, що спілкуючись
в Інтернеті, люди
використовують іноді зовсім незвичні форми спілкування.
Бібліотекар: Інтернет – дуже потужний ресурс,
який приховує досить багато небезпек як для дітей, так і для дорослих. Знання
цих небезпек дозволить їх уникнути. Ми підготували для вас презентацію «Безпека
дітей в Інтернеті». Давайте передивимося та обговоримо.
3. Презентація
«Безпека дітей в Інтернеті»
Додаток до презентації
1 Віруси.
Комп’ютерний вірус – це невелика програма, яка написана програмістом високої
кваліфікації, здатна до саморозмноження й виконання різних деструктивних дій.
На сьогоднішній день відомо понад 50 тис. комп’ютерних вірусів. Дія вірусів
може проявлятися по-різному: від різних візуальних ефектів, що заважають
працювати, до повної втрати інформації. Основними джерелами вірусів є:
- дискета;
- комп’ютерна мережа;
- жорсткий диск;
- вірус, що залишився в оперативній пам’яті
після попереднього користувача.
2 Кібер-хуліганство – термін, який використовується для того, аби описати інформаційні атаки
на дитину через Інтернет. На відміну від традиційного хуліганства, якого дитина
може уникнути, знаходячись вдома, стати жертвою кібер-хуліганства можна й у
власній оселі на очах у батьків. Варіанти кібер-хуліганства досить
різноманітні.
Кібер-булінг
- умисне цькування щодо визначеної особи у кіберпростірі, як правило, протягом тривалого періоду
часу
Кібер-грумінг
- новий вид сексуального насильства
проти дітей в інтернеті. Шахраї реєструються у соцмережах під виглядом
підлітків, отримують від жертви інтимні фото, а потім шантажують її.
3 Грифери. Інтернет-шахраї, які заважають учасникам он-лайн-ігор спокійно грати. Вони
періодично пошкоджують ігрових персонажів, блокують певні функції гри та
викрадають як персонажів, так і їхнє віртуальне життя.
Ця мережа
використовується шахраями для розсилання спаму, вірусів та здійснення атак на
інші комп’ютери та сервери.
4
Он-лайн-хижаки «Хижаки»
встановлюють контакт із дітьми шляхом розмов у чат-кімнатах, обміну миттєвими
повідомленнями, електронною поштою або через дошки повідомлень. Багато
підлітків користуються он-лайн-форумами підтримки ровесників з метою вирішення
власних проблем. Хижаки часто відвідують такі зони в он-лайні, щоб знайти
вразливих жертв
Бібліотекар:
Без комп’ютерів цивілізоване
суспільство не можна
вважати повноцінним, і
застосування комп’ютерів поширюється
кожного дня і буде
поширюватися у
майбутньому. Як і
будь-який інший винахід,
комп’ютер в умілих
руках – це
благо, а у
безладних – покарання.
Його шкідлива дія на
здоров’я людини головним
чином залежить від порушення правил,
які ми з вами
встановимо пізніше. Слід
користуватися комп’ютером так,
щоб можна було зберігати
фізичне, психічне та
духовне здоров’я. Та
перед нашою подорожжю давайте
запам’ятаємо кілька правил.
4. Поради «Як себе поводити в
мережі»:
·
Пам’ятайте, що Ви говорите з людиною
·
Дотримуйтеся
тих же стандартів поведінки, що і в реальному житті
·
Пам’ятайте,
що Ви перебуваєте в кіберпросторі (Якщо Ви ведете активне життя в мережі –
відвідуєте кілька чатів та форумів, важливо брати до уваги стиль
спілкування, якого дотримуються Ваші співрозмовники)
·
Поважайте
час і можливості інших
·
Бережіть
репутацію
·
Допомагайте
іншим там, де Ви це можете робити
·
Не
вплутуйтесь в конфлікти і не допускайте їх
·
Поважайте
право на приватне листування
·
Вчіться
прощати іншим їхні помилки
·
Завжди
поводьтеся у мережі так, як би ви хотіли, щоб поводилися з вами!
Бібліотекар:
А зараз ми з вами подивимося відео про Петрика і закріпимо знання про безпеку в
Інтернеті.
5. Перегляд та обговорення мультфільма «Найжахливіший тиждень Петрика!»
Бібліотекар: Діти,
подорожуючи Інтернетом, ви
повинні запам’ятати декілька
дуже важливих правил.
Інтернет – це диво-звір!
Його можливостям не вір
Такий цікавий й небезпечний
Будь з ним ти дуже обережний.
І хай з вас кожен пам'ятає,
Коли простори покоряє
Про небезпеку в Інтернеті,
Що манить у свої тенета.
У пошуках свого кохання
Ти починаєш спілкування
Із незнайомцем віртуальним,
Що прагне зустрічі реально.
Не дай ввести себе в оману!
Скажи ти «Стоп!» цьому обману,
Закінчи небезпечну гру,
Навчись розпізнавати цю брехню.
Коли ж
заманюють в витрати,
Не дай себе ти ошукати!
Покинь цей небезпечний сайт,
Не вартий він твоїх витрат!
Якщо ж з’явилося бажання
Розповісти про себе все,
То пам’ятай, що особисті дані –
Це інформація – «секрет».
А ще я хочу про сміття
Інформаційне розказати
Бруд інтернетний, як багно,
Він має здатність засмоктати.
І на останок пам’ятай:
Такі сторінки залишай!
Бібліотекар: Як бачите,
в Інтернеті вас підстерігають небезпеки, про які ви навіть не
здогадуєтесь.
6. Вправа «Хто більше?»
Бібліотекар: Вам
необхідного по черзі якомога більше
назвати соціальні мережі. Пояснити, для чого вони існують.
( вайбер, гул, твітер, фейсбук, телеграм, ютуб та інші)
7. Мультфільм Фіксики «Обережно в Інтернеті!»
8. Батл «Інтернет:
добро чи зло?»
Бібліотекар: Ділимося на дві команди. Я вам зараз
показую картинки з логотипами соціальних мереж, ви називаєте їх розповідаєте:
одна команда про позитивні, а друга − про небезпеки, які чатують вас в Інтернеті.
Бібліотекар:
Ми з Вами сьогодні дізналися, що
в мережі Інтернет
треба бути обережним
і пам’ятати правила безпеки. Пам’ятайте, не забувайте й іншим
знання свої передавайте!
Будьте в Інтернеті
обережними дуже , а то в халепу потрапити можна!
Список
літератури
1. Інтернет
у нашому житті: Бесіда з учнями //Позакласний час. − 2012. − №21−22. − C. 115-126
2. Комарницька О.М.
Безпечний інтернет: Тренінг /Оксана Михайлівна Комарницька //Позакласний час. − 2013. − №19-20. −
C. 33-37
3. Лабнюк О.М.
Безпека дитини в інтернеті: Заняття/ Оксана Михайлівна Лабнюк //Позакласний час. − 2013. − №21-22. −
C. 32
4. Сабітова
Д.А. І жартома, і всерйоз: Захід з інформатики у старшій школі / Діляра
Аріфівна Сабітова //Позакласний час. −
2013. − №21-22. − C. 12-14
5. Чепорнюк
Н.Б.
Золотий диск: Захід з інформатики /Наталія Борисівна Чепорнюк //Позакласний час. − 2013. − №21-22. −
C. 20
Комментариев нет:
Отправить комментарий